Caps
Main Partners
- Jaar van oprichting
- 1963
- Sponsor sinds
- 2012
Sarah Timperman, Marketing Manager CAPS
Hoe lang is CAPS al partner van Lotto Soudal?
"Wij zijn sinds 2012 verbonden aan de ploeg, ingestapt als brandstofsponsor, en vervolgens werden we ook sponsor van de twee ploegbussen."
Wat maakt Lotto Soudal zo uniek voor jullie?
"We hebben een DNA dat verbonden is met het wielrennen en na de vele jaren samen hebben we intussen ook een hechte band uitgebouwd met de ploeg. Bovendien voelen we ons, als honderd procent Belgisch bedrijf, volledig thuis bij de honderd procent Belgische ploeg."
Waarom is wielersport, en meerbepaald Lotto Soudal, belangrijk voor CAPS?
"Vanzelfsprekend willen we de merkbekendheid van CAPS Fuel Card nog meer versterken. Onze tankkaart is trouwens intussen een internationale servicekaart geworden die sterk inspeelt op de duurzaamheid. We zijn steeds op zoek naar milieuvriendelijke alternatieven zoals aardgas (L-CNG) en elektrisch tanken. Daarnaast spelen we eveneens in op mobiliteitsoplossingen binnen HR van bedrijven met onze herlaadbare CAPS Mobility Card. Maar voor ons is het wielrennen niet alleen een manier om onze naamsbekendheid te verhogen, het is ook een manier om te netwerken. Zo zijn we steeds aanwezig op de vele partnerevents georganiseerd door de ploeg. We organiseren ook stationsopeningen, dit in aanwezigheid van een renner/renster en onze teambussen. Bovendien zetten we ook in op hospitality events waar wij onze key accounts in de watten leggen."
Aan welke prestaties of gebeurtenissen hebben jullie tot dusver het meeste plezier beleefd?
"Ik heb persoonlijk heel goede herinneringen aan het persmoment omtrent de verlenging van ons partnership tijdens Tour de France in 2019. We zijn toen tijdens de rustdag afgezakt naar Nîmes. De verwelkoming toen door de ploeg was een onvergetelijke ervaring. Als kers op de taart won Caleb, de dag erop, de etappe in Nîmes."